Crowdsourcing is ook niet alles

De relatie tussen bedrijf en consument verandert. Dat is inmiddels iedereen wel duidelijk. Een bedrijf kan niet langer alleen maar zender zijn van een (marketing)boodschap en ontvanger van het geld van de consument. Dialoog en betrokkenheid zijn de sleutelwoorden.

Bedrijven zoeken hun heil in crowdsourcing. Maar crowdsourcing is ook niet alles. Een bedrijf legt een probleem voor en gaat zitten wachten tot de ‘crowd’ met een oplossing komt. How nice… but it’s WRONG.

Crowdsourcing is prima, maar het is niet meer dan een onderdeel van een groter proces: co-creatie. Net als de top-down benadering van het ‘zenden’, is het bottom-up model van crowdsourcing een verticale lijn. Bedrijven en organisaties moeten actief betrokken zijn bij het faciliteren van nieuwe ideeën. Werken met kleinere, geselcteerde groepen consumenten. Ofwel co-creatie. Dat is de strekking van deze presentatie van Francesco D’Orazio.

Lees ook onze blogpost over de 4 vormen van co-creatie.

Advertenties

Een Reactie op “Crowdsourcing is ook niet alles

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s