Aida ohlala

Aida

Aida

Kijk, dit is Aida. Ziet er goed uit, nietwaar? Over Aida is heel wat te vertellen en er valt nog veel meer van te zien. Lees dus gauw verder!

Als dit nu leest, dan dank ik dat aan Aida. En dan bedoel ik niet (alleen) het fotomodel, maar juist aan de formule die in de marketing gebruikelijk is.

Attention
Dat je dit leest, betekent dat ik op een of andere manier je aandacht heb getrokken. Waarschijnlijk met de titel of met keywords waardoor je via Google op deze pagina bent gekomen.

Interest
Nadat ik je aandacht had, heb ik ook je interesse gewekt. Kwam het door de foto?

Desire
In de intro beloofde ik je meer te laten zien van Aida. Daarmee zorgde ik ervoor dat je interesse in Aida, werd omgezet in een verlangen om er meer over te lezen. En dat resulteerde in…

Action
Met de ‘lees verder’ link gaf ik de mogelijkheid om tot actie over te gaan een daadwerkelijk verder te lezen (mits je via de homepage hier bent gekomen). Normaal gesproken is het doel van deze fase om de consument aan te zetten om een product te kopen. Denk bijvoorbeeld aan de verkoper die vraagt: ‘zullen we nu de offerte dan maar ondertekenen?’

CAB
Het AIDA-model gaat al een hele tijd mee. Het is dan ook onderhevig aan veranderingen en aanvullingen. Zo zijn er mensen die er een C van customer of een S van satisfaction achter zetten. De klant en diens tevredenheid staat immers centraal. Maar omdat ik een voorstander ben van Kort & Bondig, zie ik met instemming dat ook het CAB-model in opkomst is.

CAB staat in dit geval voor:

  • Cognition (Awareness or learning)
  • Affect (Feeling, interest or desire)
  • Behaviour (Action)

En dat lijkt dan weer erg veel op Kennis, Houding en Gedrag; de doelstellingen waarop de communicatiewereld zich richt.

Oh ja!
Belofte maakt schuld… Ik beloofde dat je meer van Aida zou zien. Welnu, feast your eyes on this.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s